2021. július 20., kedd

Traunkirchen

Időpont: 2017.06.02.
A következő állomásunk Traunkirchen volt, ahol megálltunk egy rövid sétára. A tóparti sétányon indultunk el.

A mély és hideg vizű Traunsee mellett egy másik vízfelületet is megfigyelhettünk. Ha minden igaz, akkor ez egy nyilvános strand, amit a helyiek alakítottak ki. A sekélyebb víz jobban felmelegedik és fürdőzésre is alkalmas lesz.

A balunkon meredek sziklatömb emelkedett, a tövében egy szabadtéri oltárral...

... a csúcson pedig ott fehérlett a johannisbergi (régi nevén Odinstein - Odin-kő, régi pogány kultuszhely) kápolna tornya.

Egy régi ház oldalán évszámok emlékeztetik az utókort a korábbi nagy árvizekre.

Innen sétáltunk tovább a Szűz Mária megkoronázása plébániatemplomhoz. Az oltár 1754-ben készült.

A templom szószéke különleges kiképzésű és nagyon híres. Ez a Halászszószék

1753-ban készítette egy ismeretlen mester. A szószék Jézusnak a gazdag halászzsákmányt adó csodáját ábrázolja. Felfigyeltünk egy másik érdekességre is a templom belterében. A falakat több helyen bibliai jelenetek díszítették, méghozzá szövött formában!

A séta végén búcsút intettünk a túlparton tornyosuló hegyeknek és indultunk is tovább...

1. Azok az árvíz-szinteket jelölő magasságok ijesztőek. Engem, mint "öreg vízügyest" ezek mindig elgondolkodtatnak. Kevés félelmetesebb dolog van az árvíznél.