2021. július 25., vasárnap

Mondsee

Időpont: 2017.06.02.
Mondsee egy csodálatos helyen fekvő osztrák kisváros a vele azonos nevű tó partján. A hegyekkel körbevett tópartról elképesztően szép a panoráma. Szemben ott magaslott a Schafberg (1783m) jellegzetesen meredek törésű csúcsa is.


Itt szerettük volna megnézni a mondseei Szent Mihály bazilikát.


Mondsee kolostorát 748-ban II. Odilo bajor herceg alapította, mely az évszázadok során egyre csak fejlődött. 2005-ben II. János Pál pápa basilica minor rangra emelte.


A bazilikában forgatták "A muzsika hangja" című zenés film esküvői jelenetét. A film egyik ikonikus dala az Edelweiss. Ez a kis növény a mai napig visszaköszön a különböző termékek reklámjában is.


Álmomban sem gondoltam, hogy ebben a kisvárosban élőben is láthatom majd a fokozottan védett havasi gyopárt. Márpedig így történt. Egy ajándékbolt pénztáránál figyeltem fel egy nagyobb cserépre, melyben éppen virágzott a kis virág. Az eladó hölgy nagyon kedves volt és megengedte, hogy lefotózhassam. 


A belváros megtekintése után visszasétáltunk a tópartra.


Búcsút intettünk a Schafberg csúcsának és elindultunk Werfenweng-be, a szállásunkra. 


Hosszú volt a nap, bizony jól esett a finom vacsora. Aztán nyugovóra tértünk, hiszen másnap újabb látnivalók vártak ránk.

2 megjegyzés:

  1. Rákerestem a neten a havasi gyopárra...hát elég érdekes dolgokat tudtam meg...Nekem hegy-járásaim közepette nem volt hozzá szerencsém - talán nem jártam elég magasan....(=Júlia Alpok) De a hegyes vidék, amerre jártatok, szép lehetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi az út során többször jártunk 2500-3000 magasságban, de mi is csak ebben a boltban láthattuk élőben, sajnos a hegyekben nekünk sem volt hozzá szerencsénk.

      Törlés