2022. április 10., vasárnap

Irány a Grossglockner panorámaút

2017.06.03.
Werfenweng. A 902m magasságban található kis osztrák faluban volt a foglalt szállásunk. Előző este későn, már sötétben érkeztünk meg a panzióba. Minden napra előre megtervezett útitervünk volt, melyen máris változtatnunk kellett. Az előrejelzések alapján eléggé változatos időjárás várt ránk az elkövetkezendő napokban. Erre a napra még napsütést jósoltak, így az eredetileg későbbre tervezett Grossglockner túra az első helyre került.

Korán keltünk. A teraszunkról látható misztikus reggeli csoda láttán nehezen tudtuk elképzelni aznapra a napsütést, de ilyen magasságban ugye gyorsan változnak a körülmények. Így is történt...

Ausztria leghíresebb panorámaútját 48 kilométer hosszan, 36 hajtűkanyar teszi feledhetetlen élménnyé. Az úton több mint 2500 méteres magasságba juthatunk fel, ahonnan jól látható Ausztria legmagasabb hegycsúcsa valamint legnagyobb gleccsere. Egy szó mint száz nagy várakozással indultunk neki az útnak Vorfusch irányából.

Az első megállónk a 11 és 12 hajtűkanyar között felépült Haus Alpine Naturschau volt. A magashegyi múzeum megtekintése előtt körbejártuk a területet. Elképesztően szép volt a kilátás.

A következő fotó elkészítésekor ért egy kis meglepetés. Szerettem volna egy kicsit közelebb menni a csúcshoz a jobb expozíció érdekében. A jórészt kavicsos lankán volt egy talán fél méter széles hósáv amin gyanútlanul átsétáltam. Abban a pillanatban derékig süllyedtem a hóban.

1. Várom a folytatást !
    Mindent szeretek, ami az Alpokról szól....Számomra világ legcsodásabb helyszíne.