2006. július 23., vasárnap

Dubai Creek

Időpont: 2006 május
Az oktatási központban általában délután négykor végeztünk, majd buszokkal jutottunk vissza a szállásunkra. Ezeken a napokon is igyekeztem maximálisan kihasználni a szabadidőmet. Napnyugtáig sétáltam a környéken, az óvárosban, majd visszatérve a szállásra megvacsoráztam és átismételtem az aznap tanultakat. A következő néhány bejegyzésben ezekről a sétákról írok majd. Elsőként a város vízi ütőeréről, a Dubai Creek-ről.


A folyó - amely csak néhány percnyi sétára volt a szállásunktól - két részre osztja a várost, Deirára és Bur Dubai-ra. A XIX. században itt telepedett le a Bani Yas törzs, amely később megalapította a korábbi posztokban már említett Al Maktoum uralkodó dinasztiát.


A folyó és az öbölrész régen tökéletes kikötési lehetőséget biztosított az Indiából és a Kelet-Afrikából érkező hajók számára. Ezeket a kereskedelmi utakat arab vitorláshajókkal (dhow) bonyolították le. 








Anno Dubai első jelentős iparága, a gyöngyhalászat is itt, a folyón bontakozott ki, de aztán a harmincas években átálltak a tenyésztett gyöngyökre.


A Creek elképzelhetetlen a tradicionális kishajók, az abrák nélkül. A helyiek előszeretettel használják. Ezek a vízitaxik fáradhatatlanul cikáznak a két part kikötői között.


Én is többször igénybe vettem ezt az egyszerű közlekedési módot. A viteldíj csak egy dirham volt, amit a hajó vezetőjének (Ő ül a bőrülésben) kellett kifizetnem. 


Egészen más képet mutatott a város a folyóról nézve, íme néhány hangulatfotó.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése