2006. július 2., vasárnap

Utcakép - Dubai

Időpont: 2006. május
Az előző bejegyzésben említettem, hogy az egész napos sétám során készült fotókat próbálom egy kicsit rendszerezve bemutatni. Ennek a posztnak nem véletlenül lett "Utcakép" a címe. Időközönként letértem a sugárúról majd vissza, hogy láthassam milyen az élet a toronyházak környékén. 


A nap végén azt állapítottam meg, hogy meglehetősen vegyes az összkép. Láttam hagyományosnak mondható lakóépületeket és már-már futurisztikus mérnöki megoldásokat is.




Aztán a parkok és a víz jelenléte. Sokszor csak a hőség emlékeztetett arra, hogy egy sivatagi országban járok. Hihetetlenül zöld és üde parkok várták a pihenni vágyókat. 


A játszótereken, a mászókánál és a csúszdánál is kifeszített árnyékolók óvták a kicsiket a tűző napsugaraktól.




No és a víz. Sokfelé láttam vízeséseket, szökőkutakat, melyek láttán ismét csak hajlamos lehet az ember elfelejteni a sivatag közelségét. 



A nagyvárosi utcaképhez hozzátartozik a járművek sokasága és változatossága. Különösen ott ahol fillérekből lehet teletankolni a szomjas autócsodákat.







Néhány különlegesebb jármű. Elsőnek egy iskolabusz.


Minden rendőrautó lökhárítóján ilyen fekete toldást alkalmaztak. Talán valami hasonló célt szolgálhat, mint a nálunk használatos gallytörőrács - csak biztonságtechnikai céllal?


Az egyik pláza előtt ismerős szerkezetre lettem figyelmes. Ilyen nálunk is van a Dunán. Ott a Dubai Creek-en utazhatott vele a vállalkozó kedvű turista.


A rengeteg járműnek parkolóház is szükséges. Íme egy elég dekoratív, több szintes építmény.


Az aluljárók falai mozaikkép díszítést kaptak.


Késő délután elsétáltam egy egészségügyi épület mellett is.

2 megjegyzés:

  1. Különleges, bizony nagyon érdekes és nagyon "más" világ.
    Csak azt tudnám, honnan van ezeknek ennyi vizük ? Megtisztítják talán a tengervizet ? Mert ahol zöld felület van, azon látszik, hogy nem a szaharai nap szárította ki hanem gondozzák...No meg a szökőkutak....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt nem tudom, de csak erre tudok én is gondolni. Szebbek, üdébbek voltak a parkok - ott a sivatag szélén - mint az itteniek egy meleg, száraz nyár után. A csepegtető öntözés mindenhol ki volt építve és úgy tudom, hogy ez részben magyar szakemberek irányításával készült el.

      Törlés