2006. július 29., szombat

Arany és fűszer

Időpont: 2006 május
Dubai a vásárlás városa is. A csillogó-villogó beváráslóközpontokról már írtam korábban egy bejegyzést. Most a hagyományos piacokról (szukok) mutatok néhány fotót.


Úgy olvastam, hogy Dubaiban van a világ legnagyobb aranyékszer-kiskereskedelmi bolthálózata.


Erről magam is meggyőződhettem. Elképesztő mennyiségű aranyékszer csillogott a vitrinekben. 





Engem viszont inkább a fűszerpiacok hoztak lázba. A fotók átadhatják a látott színkavalkádot, de az illatok keveredését sajnos nem.


A fűszerpiac keskeny kis sikátoraiban a boltosok az üzlet előtt kihelyezett zsákokból árulják a portékájukat. 



Többek között fahéj, dió, mandula, szegfűszeg, tömjén, aszalt gyümölcsök egész sora és persze rengeteg - számomra ismeretlen - fűszer illata keveredett a levegőben.


Néhány további fotó a piaci körképhez.






A végére egy kis érdekesség, ha valaki itt szeretne megtanulni magyarul...



2 megjegyzés:

  1. No, a végén ez a csattanó: hogy magyar nyelvkönyv is kapható - ez szenzációs ! :-)
    A vásári/bazári hangulat nekem Kairó miatt ismerős, európai ésszel az ember nem is érti, hogy ez a töménytelen árú egyszer csak gazdára talál...Bár, hát nyilván azért árulják, de a mennyiség... az minden tekintetben határtalannak tűnik.
    Vajon az 'Al Malik Textiles" az tényleg textil-árus volt ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban felfoghatatlan mennyiségű ékszer, de úgy tartják, hogy Dubai a vásárlás városa is, szóval előbb vagy utóbb minden gazdára talál. Igen textilárus bolt volt. Több helyen is láttam kiírva a sétáim során, gondolom talán egy bolthálózat lehet.

      Törlés