2006. július 6., csütörtök

Hó a sivatagban - Dubai

Időpont: 2006. május
Üzlet üzlet hátán. Dubai látványos plázák és bevásárlóközpontok sokaságával csábítja vásárlásra a turistákat - csak legyen elég pénzük megfizetni azt. Mint azt már korábban is írtam, a város legfőbb bevételi forrása a kereskedelemből származik. 


Nem vagyok nagy plázajáró. Ha nagy ritkán be is térek egy-egy ilyen központba akkor igyekszem célirányosan és gyorsan elintézni a vásárlást és már megyek is tovább. 


Dubai esetében kivételt tettem. Mivel a bevásárlóközpontok szerves részei a városképnek, ezért a sétám során betértem egy pár plázába. Nem vásárolni, csupán kíváncsi voltam a beltérre.




Itt láttam egy érdekes beltéri vízesést. Konkrétan a mennyezetből érkezett a vízzuhatag.


Szinte minden bevásárlóközpontban visszaköszönt rám Sheik Mohammed bin Rashid al-Maktoum portréja. Kissé oldalról tudtam ezt az olajfestményt lefotózni, hogy elkerüljem a környezeti fények becsillanását.
 

Két számomra különlegesebb dolgot szeretnék most kiemelni erről a plázajárásról. Nagyon régen követem már az autóversenyzés királykategóriájának a történéseit, a versenyeket. Az egyik üzletközpontban F1-es versenyautók voltak kiállítva.



A másik pedig egy igazi őrült dolog. Mit reagálnátok rá, ha valaki felajánlaná Nektek, hogy tanuljatok meg síelni a sivatagban? Ez Dubai, itt minden lehetséges!





Egy hely ahol egy kis túlzással csak egy ablaktábla választja el a nyarat a téltől.

 
Síközpont a sivatagban, hát nem őrület? Alább olvasható az imént említett felajánlás.


A sípálya 2005-ben lett átadva a nagyközönségnek, a Mall of the Emirates bevásárlóközpontban. Különleges élmény belépni az épületbe a 40 fokos sivatagi melegből és vastag téli ruházatba öltözött embereket látni az üvegtábla túloldalán.
 

A több mint 22.000 m2-es létesítmény egy elképesztő mérnöki munka végeredménye. A fedett, síelésre alkalmas lejtő 400 méter hosszú és 85 méter magas, melyre sífelvonókkal lehet feljutni! Mutatok még néhány fotót a helyről, bár legnagyobb sajnálatomra ezek kissé életlenek. A kis kompakt fényképezőgép nem nagyon tudott élesen fókuszálni az üvegfelület miatt.
 




 

2 megjegyzés:

  1. Olyan abszurd, valószerűtlen ez az egész...hogy a pénznek mekkora hatalma van. Havat lehet vele csinálni a sivatagban - többek között (miközben emberek sokasága hal éhen, stb...) A bevásárló központokkal (még a hazai kisebbekkel is) úgy vagyok, hogy nem szeretek ott lenni. Elveszve érzem magam. Ha be kell menjek, célirányosan elrohanok a kiválasztott boltba, aztán kirohanok. Engem nyomaszt ez a hatalmas bezárt tér. Nyilván rengeteg szép és érdekes dolog van/lehet egy ilyen helyen ( pl. azok a kőgolyók fantasztikusak) - de én mégis szívesebben vagyok az utcán (Igaz ott nincs légkondi, míg itt bent biztos volt.)
    Szóval ellátogatni egy ilyen helyre lehet/érdemes, de nem szeretnék itt élni.
    Az imádkozó sáska nagyon élethűre sikeredett :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Véleményem szerint ez egy jó dolog. Megértem, hogy elsőre szürreálisnak tűnik a hó a sivatagban, de az ott játszadozó gyerekek közül sokan csak így tapasztalhatják meg a havat, a téli környezetet és sportokat. Tudom nem egy lépték, de valahol ez olyan mint nálunk a botanikus kertekben vagy állatkertekben felépített trópusi kertek. Az ott látható csodálatos trópusi növényeket sok ember csak így ismerheti meg, mert kültéri viszonyok között nem élnének meg.

      Törlés