2006. július 16., vasárnap

Madinat Jumeirah

Időpont: 2006. május
Következzen most a nagy városnéző napom utolsó összefoglalója. Elég sok időm maradt még a naplementéig valamint a fényjáték kezdetéig. Így hát folytattam a környék felfedezését.
 
 
Közvetlenül a két luxus szálloda mellett terül el a Wild Wadi Water Park, amely egy igazi vízi paradicsom - már aki kedveli az ilyen helyeket. Engem nem nagyon hoznak lázba az ilyen jellegű létesítmények, így itt is csak elsétáltam a sziklák és a külső vízesés mellett. A leírások alapján 24 pálya várja a szórakozni vágyókat. Van szabadesésű csúszda, ahol állítólag 80 km/h sebességet érnek el a bátor vállalkozók. A hullám medence pedig 3 méter magas hullámokat generál.
 
 
A Madinat Jumeirah Beach Resort butikhotel és a Mina Al-Salam szállodakomplexum és bevásárlóközpont több látnivalót ígért.
 

 

Az épületegyüttes bravúrosan ötvözi a múlt és a jövő építészetét. Elég csak rápillantanunk a hajdani széltornyok modern másolataira.
 
 

Luxus minden mennyiségben. Trópusi paradicsom a sivatag határán.
 

Az üdülőhely épületei között 5,4 km hosszú csatornahálózat lett kiépítve, melyen vízi taxik (abra) közlekednek. Ezzel utazhatnak a szálloda vendégei a létesítményen belül.
 

Innen visszatekintve látszik csak igazán, hogy milyen monumentális épület a Burj al Arab.
 

Íme még néhány fotó a teljesség igénye nélkül.
 

Így visszanézve a történéseket azt hiszem sikerült maximálisan kihasználnom ezt az egy szabadnapot. Már besötétedett amikor taxiba ültem és visszaindultam a szállásra. Ki kellett pihennem az egész napos gyaloglást, hiszen másnap kezdődött a tanfolyam.

2 megjegyzés:

  1. A mai bejegyzés szenzációja (számomra) a széltorony volt. Nem szégyellem, nem tudtam róla - és neked köszönhetően most már ezt is megismertem. :-)
    Ki tudja, mire lesz itt még szükség az elkövetkezendő klímaváltozásban....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is csak itt ismertem meg a széltornyokat, korábban nem hallottam még róluk. Fogok még róluk fotót mutatni és írni a későbbiekben.

      Törlés