2006. július 19., szerda

Az oktatási központ

Időpont: 2006. május
Elég későn értem vissza a szállodába. Napközben megérkezett az indiai szobatársam is. Bemutatkoztunk egymásnak, hosszan elbeszélgettünk és beosztottuk a fürdőszoba valamint a konyha használatát is, hogy zökkenőmentesen menjen majd a reggeli készülődés. Hiszen másnap elkezdődött a tanfolyam.
 

Reggel a telefon hangjára ébredtem. Szellőztetés közben a kora reggeli friss levegő helyett ismét csak hőség tódult a szobába. Készülődtünk, megreggeliztünk. Mindketten úgy döntöttünk, hogy a nyakkendőt mellőzni fogjuk a reggeli melegben, de azért a biztonság kedvéért betettem a táskába. Lementünk a hallba, ahol végre megismerkedhettünk az összes kollégával. 


Egyszerű volt a napi menetrendünk. Reggelente az indexképen is látható shuttle buszok jöttek értünk, melyekkel eljuthattunk az Emirates Aviation College-ba. Ott egész nap folyt az oktatás, délben ebédszünettel. Késő délután végeztünk és a buszokkal tértünk vissza a szállásra. Én aztán rendszerint 2-3 órára elmentem sétálni, hogy egy kicsit kiszellőztessem a fejemet. Este még átnéztem az aznap tanultakat, aztán alvás. Másnap pedig kezdődhetett is az újabb nap.
 

Egy nagyon szuper oktatási központban folyt a tanulás. 
 
 
Úgy láttam, hogy itt több szakterület szakembereit is képezheti a légitársaság.



Ilyen osztálytermekben folyt az oktatás. A mi csoportunkba (rajtam kívül) pakisztáni, olasz, dél-koreai, ausztrál, új-zélandi és német kollégák kerültek. Az órák között néha tartottunk pár perces szüneteket, ekkor próbáltam bejárni és megismerni a hatalmas épületet.



Az ebédszünet fél óra volt. A központban működő étteremben az arab ételek mellett az európai ízek is elérhetőek voltak!


A teraszra valahogy nem sok kedvünk volt kimenni levegőzni. A +40C feletti hőmérséklet gyorsan visszafordított minket a légkondicionált beltérbe. Így csak egy-két fotó erejéig merészkedtem ki. Jó volt a rálátás a közeli repülőtér irányítótornyára.



Egy belső folyosó vezetett át az szimulátortermekhez. 



Itt a nap 24 órájában, minden üzemeltetett géptípusra képezhették magukat a légitársaság pilótái.



Röviden ennyit a tanfolyamról. A következő néhány bejegyzésben mutatok még néhány fotót az említett délutáni sétáimról.

2 megjegyzés:

  1. Mintha nem is ezen a Földön járnánk, vagy csak én vagyok ennyire maradi ? Érdekes, érdekes, de nekem valahogy olyan hideg-rideg-élettelen - vagy nem is tudom....Nem szeretnék ilyen helyen dolgozni, pláne nem élni. Nyilván a korommal magyarázható, de akkor se.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egy modern oktatási központ. Építészeti és technikai szempontból is, talán ezért tűnik ridegnek. Ettől függetlenül tény, hogy ez egy másik világ, más kultúrával és klímával. Hamarosan mutatok fotókat Dubai másik arcáról is.

      Törlés