2006. július 27., csütörtök

A Heritage és Diving Village

Időpont: 2006 május
Délutánonként folytattam az óváros felfedezését, a következő célpontom az Al-Fahidi erőd, a Dubai Múzeum, valamint a Heritage és Diving Village volt. 
 

Az 1787-ben épült Al-Fahidi erőd a fiatal világváros legidősebb épülete.
 

Korábban ebben az erődben székelt a kormány, de 1971 óta a Dubai Múzeumnak ad otthont.
 
 
A Heritage és Diving Village lényegében egy skanzenfalu, mely legfőbb feladata, hogy megőrizze és bemutassa az utókor számára az olajkorszak előtti életet, kultúrát és hagyományokat.



A falut bejárva átfogó képet kaptam a jellegzetes arab építészetről. Itt kell megemlítenem a széltornyokat (barjeel).


Ezek a szép és különleges tornyok fontos szerepet játszottak a házak hűtésében.
 

A kiképzésüknek köszönhetően képesek voltak felfogni és bevezetni a legkisebb frissítő fuvallatot is a házak belsejébe és ezzel egyidőben kiengedni onnan a meleg levegőt.


Megismertem továbbá a tengerészélet, a gyöngyhalászat, a fazekas- és szövőmesterség múltját és eszközeit.
 
 






Az arab kultúra három ikonikus állata a ló, a teve és a sólyom. A skanzen területén volt alkalmam pár percre kipróbálni, hogy milyen érzés "meglovagolni' a sivatag hajóját. Érdekes volt...



2 megjegyzés:

  1. No, csak most vettem észre, hogy ide is került újabb mese....
    A széltornyokról én se tudtam nagyon sokáig, hogy micsodák, de aztán a tévében egy valamilyen arab helyszínt bemutató filmben magyarázták el a jelentőségét. Mindenesetre jó ötlet - lehet, hogy majd nemsokára erre mifelénk is szükség lesz rá :-(
    A tevegelés nekem nem tetszett, azt hittem, lepottyanok, amikor felállt a teve :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lassan írogatom a bejegyzéseket, ahogy az időm engedi :)
      Én is itt hallottam először a széltornyokról, remek alkotások valóban!
      Nekem tetszett a tevegelés, nem volt gondom vele :)

      Törlés