2006. július 12., szerda

Burj al-Arab Jumeirah

Időpont: 2006. május
A sugárúton tett sétám végén, az épülő Burj Khalifa közelében intettem le egy taxit. Határozottan jól esett beülni a légkondicionált járműbe. Délután két óra volt és +42C fokot mutatott a hőmérő - árnyékban. Azonban ez sem tarthatott vissza, hogy végre élőben is láthassam a nap legjobban várt látnivalóját, a Hotel Burj al-Arab Jumeirah lélegzetelállító épületét.
 

Úgy terveztem, hogy a nap hátralévő részét majd a hotel környékén töltöm el. Többször visszasétáltam az épület közelébe, hogy különböző fényviszonyok között is láthassam.
 
 
Elsőre kimondottan rosszak voltak a körülmények. Ellenfény és finom pára nehezítette a fotózást. Aztán szerencsére később sokat javult a dolog.
 


Néhány gondolat az épületről. A 321 méter magas szálloda tervezése Tom Wright építész nevéhez fűződik. Az építkezés 1994-ben kezdődött el és 1999 óta fogad vendégeket. Az épület egy dhow-t, egy tradicionális arab hajót stilizál, széltől duzzadó vitorlával. A hotel egy mesterséges szigetre épült és csak a parton álló recepción keresztül érhető el.
 

A felső szinten kialakított leszállópályának köszönhetően helikopterrel is érkezhet a kedves vendég.
 

Számomra a külső, a különleges formavilág látványa volt fontos. Pedig a leírások alapján a világ első hétcsillagos szállodája elképesztő luxussal és szolgáltatásokkal várja a gazdag vendégeket. Csak néhány érdekesség ezek közül: 300 m2-es lakosztályok, saját komornyikok és limuzinok, 24 karátos arannyal bevont csaptelepek, makulátlan tisztaság. A legolcsóbb lakosztályban is 1000 dollár egy éjszaka. Ez viszont már távol állt tőlem, nem az én világom...
 
 
Úgy olvastam, hogy mindenféleképpen érdemes megnézni a szállodát naplemente környékén is. Természetesen megvártam. Addig is sétáltam egyet a tengerparton.
 


Majd megnéztem a Jumeirah Beach Hotel csodálatos, csavarodó formáit.
 

Lassan alkonyodott, ideje volt visszasétálni a vitorlához.

Aztán elkezdődött...

Látványos fényjáték vette kezdetét, érdemes volt kivárni. A másnap kezdődő tanfolyamon az egyik padtársam egy dél-koreai kolléga volt. A szünetekben sokat beszélgettünk és kiderült, hogy egyik este Ő is kiment a szállodához. Ezek a kolléga fotói:



 

2 megjegyzés:

  1. Különös és kicsi idegen, öreg szememnek olyan futurisztikus ez a világ. Az árak azok egyébként tényleg mesebeliek - viszont nyilván van, aki meg tudja fizetni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Futurisztikus, igen ez egy találó kifejezés erre a városra. Egészen elképesztő, hogy mi nőtt itt ki a sivatagból néhány évtized alatt.

      Törlés