2024. május 24., péntek

Wolfgangsee

2017.06.04.

Reggel azonnal bizonyosságot nyert, hogy jó döntés volt előző nap felcserélni az eredeti programtervünket. Sötét, egybefüggő felhőréteget láttunk mindenfelé és lógott az eső lába. Biztosra vettük, hogy aznap nem ússzuk meg az égi áldást, ezért ennek megfelelően felszerelkezve indultunk el az első célpontunkhoz, a Wolfgangsee partján fekvő St.Wolfgangba.

Ebből a partmenti kisvárosból üzemel ugyanis a Schafbergbahn, egy fogaskerekű kisvasút, amely felvitt volna minket, az osztrák "Hegyestűre", az 1783 méter magas Schafberg csúcsára.

Nem véletlenül írtam, hogy felvitt volna. Ugyanis végül kénytelenek voltunk törölni az első programunkat, mivel a hegycsúcs és a kilátópont is a felhőréteg takarásában volt. Pedig nagyon vártuk ezt a lehetőséget is, mivel a Schafberg a Salzkammergut leglátogatottabb és legcsodálatosabb hegycsúcsa, ahonnan felejthetetlen körpanoráma tárul(na) a kirándulók elé. Érdemes a hegy nevét begépelni a böngészőbe és megnézni néhány szép fotót a csúcsról. Mi a partról csak ennyit láttunk belőle.

Így a következő tervezett programunk ugrott az első helyre, nevezetesen hogy áthajózunk Sankt Gilgenbe. Megvettük a hajójegyeket és hamarosan be is érkezett a hajónk a kikötőbe.

A gyors ki- majd beszállítás után már indultunk is. Lassan magunk mögött hagytuk St.Wolfgang jellegzetes, fehér templomtornyát, a házakat.

A Wolfgangsee (korábbi nevén Abersee) egy 12 kilométer hosszú és 2 kilométer széles tó, melyet minden oldalról magas hegyek ölelnek körbe.

Elhaladtunk Ried település közelében egy meglehetősen nagy, kastélyszerű épületegyüttes mellett. A homlokzatán Ferienhort felirattal. Tippeljetek mi lehet ez az épület? A fotó után leírom a megoldást.

Itthon utánanéztem, hogy mi lehet ez az épület. Nos, ez egy üdülőközpont, melyet egy nonprofit és politikailag független egyesület üzemeltet. Több mint 135 éve (!) szerveznek egyedülálló nyaralótáborokat fiataloknak. Fontos számukra, hogy a gyerekek aktívan és kreatívan vegyenek részt a nyaraláson. A táborok saját kempingterületen zajlanak: 400.000 m²-es nyaralóparadicsom a természetben, közepén erdővel, rétekkel és közvetlenül a Wolfgangsee partján. A fotón látható épületben hálószobák, közösségi helyiségek, étkezők és nagy, többfunkciós csarnokok találhatók. Számos sportolási lehetőséget kínálnak és természetesen fürdőstrandok és saját csónakkikötők is tartoznak a komplexumhoz. Gondoltátok volna?
A hajónk haladt tovább és lassan egy elképesztő sziklafal bontakozott ki előttünk, a Falkensteinwand.

A fal nagyon népszerű a sziklamászók és a sziklabúvárok körében. A profi extrém sportolók 24-27 méter magasból ugranak át a sziklafalon a mélybe. Néha előfordulnak kisebb-nagyobb balesetek, de 2021-ben egy halálos baleset is történt itt. Egy gyakorlatlan férfi, meggondolatlanul 40 méter magasról (!) ugrott a mélybe és rossz pozícióban ért vizet. Számos, a Falkensteinwand szikláról történt ugrásról készült videó található az interneten, ha valakit érdekel rákereshet. Egyébként a „Red Bull Cliff Diving” versenyek tették híressé ezt a sziklát. A Red Bull a Falkensteinwandot a világ hét legjobb sziklaugrási helye közé sorolja!
A túlparton lassan feltűnt a kikötési pontunk, Sankt Gilgen.

Mögöttünk egyre komorabb lett az ég színe.

Alighogy kikötöttünk elkezdett esni...

1. Bizony, kár, hogy az időjárás lehetetlenné tette a kisvonatos utazást és helyszínt....Láttam már filmet a Volfgangsee-ről, de erről a bizonyos fiatalokat fogadó nyaraló-központról nem hallottam.