2019. július 8., hétfő

A Farkas-szurdok

Időpont: 2019.06.11.
Tirol egyik gyöngyszeme a vadregényes Farkas-szurdok. Szeretném, ha ebben a bejegyzésben főleg a képek mesélnének, néhány érdekes információ kíséretében.

A gyökerekkel szabdalt földút egyre meredekebb szögben tört fölfelé. Később változott a terep, a bokánkat is próbára tevő köves, sziklás ösvényen lépdeltünk tovább.

Majd következett az első lépcsős szakasz. A túra során egyébként összességében 354 lépcsőfok segíti az utunkat.

Elképesztően szép részeket jártunk be. Hidak íveltek át a meredek szurdokfalak között.

A rácsos pallókon keresztül jó volt a rálátás a lábunk alatt zúgó patakra.

A vágtató víztömeg felett helyenként hatalmas vízpára felhő gomolygott, melyen megtörtek a reggeli napsugarak. Szivárvány született.

Zuhatagok sora mellett haladtunk el. Egyre nagyobb, egyre hangosabb, egyre vadabb vízesések kápráztattak el minket.

Végül felértünk a legnagyobb zuhataghoz. Elképesztő erővel zuhogott a mélybe a víztömeg és gomolygott a vízpára. A körülményekhez előre beállított fényképezőgéppel csak egy pillanatnyi időm maradt az exponálásra, aztán máris mindent beborított a vízpermet.

Magunk mögött hagyva a "zuhatagok urát", egy fennsíkra értünk ki, ahol megláttuk a vízeséseket tápláló hegyi patakot.

Bizony jól esett a hideg frissítő víz a nagy melegben és a meredek kaptató után. Mi itt fordultunk vissza az ösvényen, amely a fák között kanyargott tovább. Ezt az utat ugyanis zarándokok is használják. Helyenként megállhatnak, imádkozhatnak, amíg a St. Georgenberg 930 méter magas csúcsára felérnek. Ugyanis ott fenn található egy Benedek-rendi kolostor.

1. Csodás, vadregényes helyen jártatok, csak ámulok a látványon, és mennyivel nagyobb élmény lehetett élőben, köszönöm!

1. Köszönöm szépen, örülök ha tetszett a bejegyzés. Valóban hatalmas élmény ott helyben megélni a pillanatot. A friss, üdítő hegyi levegőt, a víz elementális erejét, hangjának robaját, az arcokat simogató vízpermetet...