2020. május 4., hétfő

Egy egészséges hegyi séta

Időpont: 2019.06.17.
A vízesés mellett egy 4 km hosszú meredek, de kiépített ösvény vezet egyre feljebb és feljebb. A kilátóhelyekkel tagolt turistautat még 1835-ben kezdték el kiépíteni.


Hatalmas élmény az ösvény bejárása! Minden pontjáról más és más arcát mutatja a vízesés és a környező erdő. De szavak helyett meséljenek inkább a fotók.



Az élmény mellett meg kell említenem a séta jótékony, egészségügyi hatását is. A vízesés közelében kialakuló sajátos levegő összetétel ugyanis csökkenti az allergiás és asztmás panaszokat.




A levegő összetétel titka a finom vízpermetben rejlik. Az előző posztban már említést tettem a vízesés hihetetlen erejéről, a dübörgő zuhatagról, a remegő mellkasról. 


A mélybe zúduló víztömeg egy része a nagy erejű becsapódás következtében parányi részecskék sokaságára porlad szét. Finom páraként gomolyog tova és teríti be a vízesés környékét.






Az apró méretnek köszönhetően a levegőben gomolygó vízrészecskék egészen mélyre képesek bejutni a légutakba és ott jótékony hatást fejtenek ki.


Igyekeztem is jó nagyokat szippantani az egészséges levegőből. A cikk-cakkban emelkedő ösvény fordulóiban tájékoztató táblák mutatják a látogatónak az éppen aktuális magassági szintet.







Végül még néhány fotó a vízesést körbeölelő csodálatos erdőről.




Ezzel a kirándulással végződött a tiroli körutunk. Nagyon sok szépséget láttunk az elmúlt napokban, de a vízesésnél tett kirándulásunk mindenféleképpen dobogós élményként maradt meg az emlékeimben. Egyenesen innen indultunk vissza Magyarországra, több száz kilométeres út várt még ránk aznap...

4 megjegyzés:

  1. Már az előző bejegyzésednél is az "én Vintgar-om" jutott eszembe, most meg még a Savica is, meg a Rinka is...Aki nem került nagyobb vízesés közelébe, nem is érti talán azt az érzést, ami hatalmába keríti az embert a természet fantasztikus ereje, szépsége láttán. Az ilyen utak az élet legszebb ajándékai, életed végéig tudsz gyönyörködni bennük (lélekben) - bár akár képekben is, de az mégis kicsit más. Ezt (át)érzeni kell...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is pontosan így gondolom. Ahogy a bejegyzés végén is írtam, ez a vízesés volt a kirándulásunk az egyik legszebb és legemlékezetesebb élménye. Vele zárult az utunk, nyugodtan mondhatom, hogy szerencsére. Ahogy szokták volt mondani felrakta az i-re a pontot!

      Törlés
  2. Neked lehet, hogy egészséges volt, nekem meg egy gyönyörű séta volt a látványos képekkel, köszönet a megosztásért! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én pedig örömmel osztottam meg :)
      Örülök ha tetszett!

      Törlés